Biorąc pod uwagę fakt, że świadczenia pracownicze mają daleko idący wpływ na największe zasoby organizacji, warto poświęcić trochę czasu na lepsze zrozumienie czterech obszarów w których narzędzie zarządzania benefitami i zaangażowania pracowników może pomóc organizacji.
Zwiększanie Zaangażowania Pracowników
Aby zwiększyć zaangażowanie pracowników, potrzebne jest rozwiązanie, które nie tylko zapewni łatwy dostęp do świadczeń, z których pracownik może skorzystać, ale także pomaga informować pracownika o tym, co ich wybór będzie oznaczać, nie tylko pod względem tego, co otrzyma, ale także jaki będzie tego koszt oraz jaka jest jego całkowita wartość. Podstawą zaangażowania pracowników może być pokazanie im prawdziwej wartości ich korzyści i zapewnienie, że wszystko jest jasno pokazane i opisane.
Automatyzacja zadań administracyjnych
Zarządzanie korzyściami może być skomplikowanym zestawem procesów. Może obejmować zarówno onboarding, jak i off-boarding (zwolnienia) a także przekazywanie szczegółowych informacji na temat finansów/płac i zewnętrznych dostawców. Procesy te mogą być być obsługiwane za pomocą zautomatyzowanych funkcji, takich jak: samoobsługa pracownicza i zautomatyzowane kanały danych(wymiana informacji), które umożliwiają ścisłą integrację z systemami partnerskimi. W rezultacie może to znacznie zmniejszyć ilość czasu potrzebnego na zarządzanie procesami a także zmniejszyć liczbę błędów, które mogą zostać popełnione. Tam, gdzie można zastosować automatyzację, ułatwia ona skalowanie do, nawet bardzo dynamicznych wymagań organizacji.
Obsługa zarządzania ryzykiem
Dane kadrowo-płacowe to jedne z najbardziej poufnych danych osobowych, jakie może posiadać firma. Zabezpieczenie tych danych jest niezbędnym elementem każdego rozwiązania. Konsolidując dane o korzyściach z jednym źródłem i stosując odpowiednio surowe kontrole dostępu, ryzyko nieautoryzowanego dostępu może zostać zredukowane a równocześnie łatwiejsze do monitorowania i przeprowadzenia audytu. Źródło musi również być odporne na ataki, a dane możliwe do odzyskania(w przypadku ataku), tak aby zapewnić pełną integralność i dostęp do danych. Automatyzacja pomaga również zmniejszyć ryzyko uszkodzenia(fałszowania) danych, eliminując w niektórych momentach możliwości ręcznego wprowadzania(nierzetelnych) danych.
Obsługa kontroli kosztów
Jak największy zwrotu z inwestycji jest kluczowym celem każdej działalności biznesowej. Identyfikując obszary, zainteresowania i brak zainteresowania, można uzyskać głębszy wgląd w korzyści, jakie otrzymują pracownicy. Zapewnia to zwiększony potencjał konsolidacji korzyści i współczynnika ponownego obrotu dla kluczowych korzyści oraz większego poziomu kontroli kosztów.