Przejrzystość.
Wdrożenie systemu wg definicji Zalaris, rozpoczyna się na długi czas przed podpisaniem umowy i jest ściśle uporządkowane, a jednocześnie czasowo zoptymalizowane, choć wymaga dużego zaangażowania wykonawcy i przyszłego beneficjenta rozwiązania. W tym czasie opracowywane są:
- Model funkcjonalny planowanego rozwiązania;
- Schemat przyniesionych korzyści biznesowych;
- Ocena zagrożenia ryzyka;
- Mapa kompetencji pracowników oraz ich zaangażowanie w codzienne obowiązki w danych miesiącach (celem oszacowania gotowości personelu Klienta w prace wdrożeniowe, co jest niezbędnym do zbudowania realnego harmonogramu wdrożenia i rozpisania cyklu szkoleń personelu Klienta);
- Identyfikowane są interfejsy, integrujące departament HR z innymi działami firmy;
Po takiej analizie i podpisaniu umowy, przeprowadzamy wdrożenie systemu według ściśle określonej metodyki. Zalaris stosuje dostosowane metodyki rekomendowane przez SAP:
- Metodyki kaskadowe ASAP lub SAP Activate – do wdrożeń systemu SAP HCM On-Premise;
- Metodyka SAP Activate lub Activate Agile – do wdrożeń na platformie chmurowej SAP SuccessFactors;
- Dla najprostszych wdrożeń stosowane jest również oferowane przez SAP podejście uproszczone w ramach Rapid Deployment Solution (RDS). Pozwala ono przy niezbyt skomplikowanych implementacjach na szybsze wdrożeniach na platformie chmurowej funkcjonalności oferowanych przez SAP SuccessFactors, przy optymalnych kosztach i zaangażowaniu Klienta.
Komunikacja.
Bez względu na rodzaj uzgodnionej metodyki w realizacje zaangażowane muszą być obie strony umowy. Poprzez prezentację kolejnych prototypów (w dwóch lub 3 iteracjach) „przybliżany” jest docelowemu użytkownikowi wygląd i funkcjonalność nowego narzędzia.
Dzięki systematycznym kontaktom wykonawcy i zamawiającego w trakcie całego cyklu wdrożeniowego oraz poprzez dedykowane szkolenia dostosowane dla grup użytkowników następuje transfer wiedzy umożliwiający przeprowadzenie testów funkcjonalnych systemu.
Po ostatecznej weryfikacji, że narzędzie jest przygotowane do pracy produktywnej, zespoły wdrożeniowe zasilają system danymi które pozwolą na płynne przejście do systemu SAP.
Po starcie produktywnym, jeszcze przez jakiś czas wykonawca współpracuje z zamawiającym w okresie stabilizacji systemu. W tym czasie usuwane są usterki, które nie ujawniły się podczas testów a konsultanci pomagają w nietypowych przypadkach realizować w systemie różne warianty scenariuszy biznesowych. Po okresie hypercare następuje usamodzielnienie się użytkowników a sam cykl życia projektu dobiega końca. Ale pozornie, ponieważ cykl życia SAP to okres pomiędzy jego implementacją, a wyłączeniem. W tym okresie następuje stała optymalizacja systemu do zmieniającej się rzeczywistości.