Prognoza rozwoju SAP na następne lata:
Jakich więc zmian można się spodziewać w rozwiązaniach SAP w najbliższym czasie? Otóż wychodząc naprzeciw zmianom, jakie zachodzą na rynku, SAP jako producent oprogramowania stara się zaspokoić potrzeby klientów, również proponując pewne zmiany. Wprowadza i rozwija rozwiązania chmurowe w zakresie HR nazwanym przez SAP HXM (Human Experience Management), natomiast przestanie wspierać SAP HCM on-premise w roku 2027 – wtedy dostępne już będzie nowe rozwiązanie do płac. Takie podejście prowadzi do pewnych rodzajów frustracji i niepewności, nawet w firmach nastawionych na zmiany. Częste wątpliwości klientów dotyczą między innymi przechodzenia do chmury, redukowania kosztów SAP i procesów HR w organizacji, kosztów SAP w porównaniu z „tańszymi systemami” i radzenia sobie w kryzysie z narzędziami HR. Całe szczęście nasza oferta ma odpowiedzi na wszystkie powyższe kwestie, co pokrótce wyjaśnimy.
Co oferujemy:
Podążanie za technologia jest bardzo ważne dla każdej nowoczesnej i rozwijającej się firmy w obecnych czasach. Zwiększa to jej konkurencyjność i pomaga nadążyć za tym co się dzieje na rynku. Przejście do chmury, jak proponuje SAP jest ważne i daje dużo możliwości przede wszystkim w cyfrowej transformacji i digitalizacji procesów biznesowych. Dbając o naszych klientów i wychodząc im naprzeciw proponujemy jednak zamiast jednej dużej inwestycji oferujemy zrównoważony rozwój obecnego systemu i procesów. Na jakiej zasadzie będzie to działało? Skupimy się między innymi na optymalizacji i outsorcingu procesów wsparcia aplikacji, digitalizacji procesów HR i wykorzystaniem systemów „READY-TO-USE”, biorąc pod uwagę różne czynniki, które indywidualnie u każdego klienta wpływają na podejmowanie decyzji w sprawie rozwoju po stronie HR i IT. W ten sposób narzędzia HR będą działać na pełnych obrotach, a nasi klienci będą mogli dostosować tempo rozwoju do warunków jakie panują u nich w firmie i tym samym zminimalizować koszty. Zrównoważone wprowadzanie narzędzi wspomagających transformację biznesową oprócz minimalizacji kosztów, mogą zapewnić także zrównoważony rozwój organizacji.
Dlaczego nie Big Bang?
Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, powinniśmy zauważyć pewną zależność między chociażby subtelną zmianą czasów i sposobami rozwiązywania problemów. Procesy ewoluują, ich forma w czasie jest bardzo płynna. Aby to sobie zwizualizować, cofnijmy się na moment do roku 1793 do Francji, w której wówczas trwała rewolucja. W całym kraju panowała sytuacja kryzysowa, toteż wśród ludności chciano spopularyzować hodowlę ziemniaków, które były łatwe w uprawie i mogłyby zaspokoić głód w kraju. Problem tkwił jednak w tym, że roślina była powszechnie uznawana za niejadalną, a ludność cywilna nie miała zamiaru jej tknąć. Rozwiązanie do obecnej sytuacji wymyślił Antoine Augustin Parmentier. Kazał obsadzić ziemniakami pola w Paryżu, które całymi dniami strzeżone były przez strażników. Po krótkim czasie wśród cywilów uaktywnił się „efekt sprężyny” i zaczęli oni wykradać ziemniaki w nocy, kiedy pola pozostawały niestrzeżone.
Z historii rozpowszechnienia ziemniaków we Francji możemy więc wyciągnąć jeden kluczowy wniosek; rozwiązania, aby zadziałały, muszą być dopasowane do sytuacji, a więc powinny ewoluować z czasem. Dlatego nowe sytuacje, które w najbliższym czasie mogą przysporzyć firmom całkowicie nowych problemów, wymagają nieco innych rozwiązań. Takie podejście pozwala nam na:
- zbadanie i przetestowanie nowego rozwiązania,
- wsparcie obecnych systemów przed rozpoczęciem optymalizacji procesów,
- zbudowanie zaufania między partnerami,
- dobranie najlepszych rozwiązań dzięki znajomości procesów wewnętrznych.
Na zakończenie:
Zmiany nie ma się co bać, jeśli potrafi się za nią nadążyć. Nasze doświadczenia z klientami różnej wielkości pokazują, że takie podejście może być całkiem wartościowe w określonych warunkach biznesowych. Oczywiście zawsze znajdą się firmy, które zdecydują się na inne postępowanie. W obecnej sytuacji, kiedy mierzymy się z różnymi wyzwaniami rynkowymi typu inflacja i geopolitycznymi jak wojna na Ukrainie podejściem Zalaris jest zrównoważony wzrost. Dlatego oferujemy pomoc firmom, które chcą zbudować nową strategię SAP i zoptymalizować procesy HR, ale borykają się z różnymi warunkami zewnętrznymi i wewnętrznymi wpływającymi na ich działalność. Nowe wyzwania wymagają nowego podejścia.