Procesy biznesowe firmy składają się z wielu elementów, z których każdy jest niezbędny do jej prawidłowego rozwoju oraz zwiększenia jej wartości. Kluczem do wzrostu efektywności biznesu jest zatem ogniwo łączące wszystkie te punkty – wydajność i zaangażowanie pracowników oraz ich kompetencje. Zarządzanie przez cele jest rozwiązaniem, dzięki któremu powyższe elementy nabierają ogromnego znaczenia, a realizowane procesy biznesowe mają znacznie większą szansę na ich skuteczną realizację. Wdrażając system SAP SF PMGM zmieniamy tradycyjne podejście do rozwiązań dla firm. Oferujemy coraz bardziej skuteczny i sprawdzony sposób rozwoju organizacji oraz osiągania celów biznesowych; sposób bazujący na licznych wdrożeniach systemu, w których korzystamy z doświadczeń naszych klientów.
Wyznaczenie i klasyfikacja celów (Set and Maintain Goals)
Wszystkie przedsięwzięcia w firmie powinny prowadzić do osiągnięcia wspólnych celów organizacji. W ich realizację zaangażowani są poszczególni pracownicy, których cele indywidualne pokrywają się z celami całej firmy. Rozwiązanie SAP SuccessFactors łączy poszczególne zadania pracowników z planami biznesowymi. W trakcie wdrożeń dbamy o spójność strategii firmy z indywidualnymi zadaniami każdego z pracowników.
Ocena realizacji celów (Performance Management)
Amplituda produktywności w firmie waha się w zależności od poziomu zaangażowania pracowników. Dbamy o to, aby pracownicy i managerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacji zwrotne, czy to od współpracowników, podwładnych, czy przełożonych. Dzięki temu motywacja pracownika w firmie znacznie wzrośnie. Każdy poszczególny cel, który pracownik otrzymuje do realizacji, zostaje odrębnie oceniony w krótkim czasie. Pozwala to określić, czy dany cel został wykonany zgodnie z oczekiwaniami.
Kalibracja ocen (Calibration in Performance Management)
Rozwiązanie zarządzania przez cele SAP SuccessFactors ułatwi dokonanie obiektywnej oceny pracowników przez menedżerów i wynagradzanie ich adekwatne do wykonanej przez nich pracy oraz ich zaangażowania. Poprzez wdrożenie funkcjonalności kalibracji pracownicy są motywowani do dalszego działania i podejmowania inicjatywy dzięki bezstronnej ocenie ich pracy. Przekłada się to również na znaczny rozwój biznesu. Dzięki temu firma działa sprawniej pod względem organizacyjnym i zachowuje równowagę między wykonaną pracą a wynagrodzeniem, które jest najwyższe dla najwybitniejszych osób w firmie.
Ocena 360 stopni (360 Reviews)
Ocena 360 stopni to proces oparty na informacji zwrotnej, która jest udzielna zainteresowanej osobie przez każdą z grup pracowników i współpracowników z różnych szczebli organizacji. Zawsze są to jednostki, które miały okazję współpracować z daną osobą w firmie. Taka opinia składa się z oceny osiągniętych przez pracownika celów i jego kompetencji, oraz z odpowiedzi na otwarte pytania. Dzięki tej funkcjonalności organizacja może w sposób subiektywny wskazać pracownikowi zarówno jego dobre strony, jak i te obszary zawodowe, które wymagają skuteczniejszego działania. Pozwoli to pracownikom w organizacji w sposób najlepszy i najbardziej efektywny wykorzystać swoje talenty dla wzrostu wartości organizacji.
Nieustanna ocena realizacji celów (Continuous Performance Management)
Pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze zarówno poprosić współpracowników o udzielenie mu informacji zwrotnej, jak i samemu jej im udzielić. To rozwiązanie umożliwia danej osobie błyskawiczne rozpoznanie nowych możliwości rozwoju i pozwala lepiej dopasować je do celów biznesowych. Menedżer ma nieustanny wgląd w osiągnięcia pracownika i również może udzielić mu informacji zwrotnych dotyczących jego osiągnieć. Ma również możliwość wskazać obszary wymagające korekty, aby osiągnąć wyznaczone cele. Nieustanne śledzenie realizacji celów jest niezwykle pomocnym narzędziem komunikacji w firmie i pomaga uniknąć nieporozumień w relacji pracownik – menedżer oraz pracownik – współpracownicy.
Podsumowanie
Zarządzanie przez cele jest nowoczesnym narzędziem dla wszystkich firm, zarówno bardzo dużych oraz niewielkich, które chcą połączyć poszczególne cele i osiągnięcia pracowników z celami korporacyjnymi danej firmy. Nasze rozwiązanie umożliwia każdej osobie w firmie kontrolowanie własnego rozwoju i przyczynienie się do wzrostu efektywności biznesowej całej organizacji oraz jej udziałowców.