Aplikacja o nazwie „HRapka”, umożliwia pracownikom firmy wysłanie w dowolnym momencie cyfrowego wniosku urlopowego lub o nadgodziny, z każdego miejsca z dostępem do Internetu. Użytkownicy mają bowiem dostęp do aplikacji nie tylko na komputerach i w e-kioskach (stanowiskach komputerowych) zlokalizowanych na terenie zakładów firmy, ale także mogą korzystać z wersji mobilnej, kompatybilnej z Androidem i iOS.
Aplikacja łączy technologię umożliwiającą samoobsługę pracowniczą i dostęp do danych kadrowych online (SAP SuccessFactors) z systemem naliczania wynagrodzeń (SAP ERP), przy okazji zamieniając papierowe dokumenty na elektroniczny proces zatwierdzania wniosków. Dzięki temu pracownicy dosłownie kilkoma kliknięciami mogą m.in. sprawdzić liczbę przysługujących dni urlopu i dostępnych posiłków w danym miesiącu, zaktualizować swoje dane osobowe, wysłać wniosek o home office czy zobaczyć dostępność pozostałych członków zespołu.
Oprócz łatwej dostępności do danych i oszczędności czasu, który pracownicy poświęcali na drukowanie, wypełnianie i dostarczanie wniosków do koordynatorów kadrowych, aplikacja pomoże znacznie ograniczyć zużycie papieru.
– Wysłanie wniosku urlopowego nie musi być bardziej skomplikowane niż np. opłata rachunków czy kupno biletów przez Internet, a przecież wielu z nas od dawna robi takie operacje w sieci. Podążając za tym trendem, zmieniamy obsługę dokumentów dotyczących czasu pracy. Projekt obejmuje 10 000 osób, więc skala redukcji formalności poprzez wdrożenie intuicyjnej aplikacji jest bardzo duża – wystarczy powiedzieć, że pozwoli nam to zaoszczędzić rocznie blisko tonę papieru, do którego produkcji potrzeba by kilkunastu dorosłych drzew – wyjaśnia Monika Roznerska, dyrektor personalny ArcelorMittal Poland.