W styczniu 2019 roku firma ManpowerGroup przeprowadziła badanie które zasięgiem objęło pracodawców w 44 krajach na całym świecie. Z podsumowania ankiet wynika, że 87% z badanych respondentów planuje zwiększyć lub utrzymać zatrudnienie w 2019 r., ze względu na automatyzację. To już trzeci rok z rzędu, w którym badanie wykazało rekordowe wyniki w tej kategorii. Cyfrowa transformacja nie musi stwarzać zagrożenia dla pracowników a wręcz stwarza im nowe możliwości i perspektywy.
To samo badanie wykazuje, że 84% firm planuje podnieść kwalifikacje swoich pracowników do 2020 roku. W związku z rozwojem technologicznym i cyfryzacją we wszystkich obszarach, dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek musisz wyróżniać się innowacyjnym, unikalnym systemem pracy. Musisz stworzyć kulturę innowacji.
To właśnie w tym obszarze HR będzie odgrywać zasadniczą rolę – w kształceniu, szkoleniu i umożliwianiu pracownikom wykonywania większej ilości zadań (i bardziej różnorodnych). Pracownicy nie tylko będą pracować w firmie. Oni ją będą kształtować i rozwijać. Płace w chmurze, przy pełnej zgodności z przepisami, niższych kosztach i spójnym doświadczeniu pracowników, stworzą harmonijny rozwój, pozwalając kadrze na ponowne skoncentrowanie się na tym, co naprawdę ważne: na przyszłości swojej pracy.
Wiele firm utknęło w martwym punkcie. Specjaliści ds. HR uwięzieni są w zadaniach administracyjnych, sprawozdawczości i stale zmieniających się przepisach prawa.
Pośpiech towarzyszący cyfrowej transformacji stawia nowe wymagania, także przestarzałym, rozproszonym i kosztownym systemom do obsługi kadrowo-płacowej.
Wyścig do chmury trwa i zaczyna się w tym punkcie.
Dobrze zarządzany HR to HR w chmurze
Obecnie przyjmuje się, że wartość nasycenia systemami HCM w chmurze osiągnęła 50%. Na tej podstawie szacujemy szybki wzrost zainteresowania outsourcingiem płacowym dostarczanym w tym modelu, który jestęsmy w stanie zrealizować w przeciągu 12 miesięcy – podobnie jak Workday, Oracle czy SAP SuccessFactors.
Payroll w chmurze jest kluczem umożliwiającym zmiany w organizacji. Stosując model BPO w firmach międzynarodowych, możemy uruchomić benefity, które zmotywują pracowników do większego zaangażowania.
Proces ten w zależności od przeznaczonych środków finansowych (wielkości inwestycji) i stopnia zaangażowania HRu, ma bezpośredni wpływ na codzienną działalność firmy, m.in. : cashflow, wizerunek atrakcyjnego dla pracowników pracodawcy, czy wychwytywanie bieżących nieprawidłowości.
Każda trwała relacja strategiczna – jak każde trwałe małżeństwo – opiera się na solidnym fundamencie: zaufaniu.
Wychodząc z poziomu zaufania dążymy do współzależności i ścisłej współpracy aby umożliwić naszym klientom spełnienie ich oczekiwań.
Pomyśl!:
- 40 do 50 procent dużych klientów korzystających z outsourcingu płac chce zaangażować w ten proces swoich podwykonawców by móc czerpać większe korzyści z automatyzacji (HorsesForSources)
- 25 procent z nich chce mieć możliwość rozszerzenia usług doradztwa strategicznego dla swoich zaufanych partnerów (Grupa Everest)
- 85 proc. dużych firm nadal cierpi na brak odpowiednich dashboardów HRowych (Deloitte)
Jest dużo do zrobienia i bardzo mało czasu. Rozwój wymusza przejście w chmurę i nie ma od tego odwrotu. Powtórzę jeszcze raz: HR przeciera szlaki. Płace w chmurze są tańsze, lepsze jakościowo, bezpieczniejsze i w pełni zgodne z przepisami prawa. Prowadzi to do digitalizacji procesów i zwiększenia zaufania.
Dyrektorzy finansowi i dyrektorzy IT, którzy utknęli w przestarzałych systemach, muszą nadrobić zaległości. Zapamiętaj! Tu nie tylko chodzi o technologię. Chodzi o ludzi i ich doświadczenie związane z zasobami ludzkimi.
Rozpoczynając swoją podróż w chmurze, specjaliści ds. HR będą mogli w coraz większym stopniu skupić się na wartości strategicznej i zamienić wizję pracowników w doświadczenie. HR staje się niezastąpiony tak samo jak kontrola nad produktywnością.
Przestaw firmę w tryb szeroko pojętej ewolucji
Technologia sprawia, że możemy więcej niż do tej pory. Zaczynając od rekrutacji, po zatrudnienie; od zarządzania danymi personalnymi po przetwarzanie świadczeń pracowniczych. Tylko tak kompletne, globalne narzędzie, uwzgledniające różnice kulturowe, pozwoli nam sprawnie zarządzać nową rzeczywistością w dobie cyfrowej transformacji.
HR musi zrozumieć, że sednem sprawy nie jest stricte system płacowy i jego obsługa ani sprawozdawczość urzędowa. Nowoczesny HRowiec to strateg biorący czynny udział w zarządzaniu zmianą w firmie, rozumianą jak ciągły rozwój pracowników a przez to całego przedsiębiorstwa.
Value People
Jest bardzo ważne aby zrozumieć, że DNA Zarządzania Zasobami Ludzkimi, to docenienie ludzi. Wszyscy nasi Klienci wykazują zaangażowanie aby temu sprostać, a Zalaris stara się wspierać te działania.
Czerpiemy dumę z faktu sprostania wyzwaniom związanym z projektowaniem, opracowywaniem i wdrażaniem nowych zintegrowanych rozwiązań, które umożliwią Wam dalszy rozwój.
Jako profesjonalny HRowiec zadaj sobie pytanie:
- Co zrobisz aby wypełnić luki kompetencyjne?
- Jaki jest Twój pogląd na zmiany:lepiej zarządzać zmianą w firmie czy lepiej zmienić firmę?
- Jeśli płace nie są częścią podstawowego modelu biznesowego Twojej firmy, dlaczego boisz się wybrać w podróż do chmury?
- Czy zgadzasz się, że mity narosłe wokół naliczania płac w chmurze są wydmuszką? W końcu Zalaris świadczy dziś usługi BPO w wydaniu chmurowym, w wielu krajach, w różnych branżach, w tym także w sektorze publicznym. Obsługujemy firmy m.in. na terenie Europy, w tym w Niemczech, Polsce, jak również w Wielkiej Brytanii, niezależnie od różnic w prawie.
Pokazaliśmy gdzie tkwi problem. Margines błędu jest bardzo wąski. 30-40 procent głównych źródeł przychodów firm może być zagrożonych. Świadczymy usługi kadrowo-płacowe od niemal 20 lat i wielokrotnie zostaliśmy uznani za jednego z czołowych dostawców BPO w Europie. Będziemy zaszczyceni, jeśli i Ty nam zaufasz i wspólnie z działem HR wzmocnimy Twoją organizację.
Alexander odpowiedzialny jest w Zalaris za wdrożenia SAP HCM / SuccessFactors dla nowych i istniejących klientów w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach Skandynawskich i krajach DACH. Pełni również funkcję wiceprezesa HR BPO w Zalaris. Alexander dołączył do firmy w 2007 roku.